Wednesday, February 6, 2008

Aku Cinta Kamu By Jihan



AKU CINTA KAMU : ebriza md. aminnudin

"terima kasih atas segala-galanya. terima kasih kerana dah beri pengalaman cinta yang sungguh bernilai ini. terima kasih juga kerana dah jerat aku ke kancah penderitaan"


"untuk terima kau semula adalah sesuatu yang mustahil bagi aku. aku benar-benar terluka"


"percintaan memerlukan ikatan dua jiwa yang kukuh"


"bukan senang nak lupakan cinta pertama. walaupun dah disakiti dengan teruk, tapi cinta pertama merupakan nikmat dalam segala cinta. walaupun ada pengganti tapi takkan sama dengan cinta yang pernah kita alami. cinta pertama sentiasa bermain di ingatan"



"bila mata bertemu mata, akan mula rasa kasih bila hati bertemu hati, akan mula rasa sayang tapi bila cinta dah berputik, hiasi ia dengan kesabaran, ketabahan, keimanan dan ketaqwaan supaya cinta akan bersemi kekal hingga ke akhir hayat"



"cinta pertama memang sukar untuk dikikis dari lubuk sanubari"



"tidak diduganya lelaki yang pernah menghancurkan hatinya suatu waktu dahulu kini kembali untuk bertakhta dihatinya semula"



"kebahagiaan? kebahagiaan apa yang akan kau beri? dulu pun kau pernah janji maca tu tapi akhirnya kau khianati cinta kita. semua janji kau adalah palsu belaka dan tak mungkin untuk aku mempercayainya kali ini"


"orang cakap tak baik tau benci-benci orang kerana daripada kebencian tu akan lahirnya kasih sayang"



:: aku cukup tersentuh bila baca novel ni. rasanya penulis ni penulis baru kot tapi cara penulisannya macam dah biasa tulis novel. mungkin dia pernah buat cerpen atau e-novel..banyak yang baoleh dipelajari dari novel tulisan ebriza ini..mungkin juga ianya pengalaman hidup seseorang atau sekadar kebetulan..

No comments: